VISITA Á CORUÑA (7 DE XANEIRO)
O 9 de xaneiro fixemos unhas visitas moi interesantes na cidade da Coruña:

O
cemiterio conta tamén cunha parte onde descansan restos de nenos
pequenos. Isto foi
unha das cousas que máis me impresionou. Penso
que o cemiterio de San Amaro é o máis grande e impactante no que eu
estiven. A
pesar de ser tan grande, xusto antes
de entrar
vimos que estaban facendo moitos máis nichos, o
cal foi
outra das cousas sorprendentes.
REAL
ACADEMIA GALEGA - CASA MUSEO DE D. EMILIA PARDO-BAZÁN
A nosa
seguinte visita foi a casa-museo de Dona Emilia Pardo Bazán, que
ademáis tamén é a sede da Real Academia Galega. Nos dividimos en 2
grupos: mentres que uns ían ver a casa da familia de Pardo Bazán,
outros estaban no salón de actos da RAG; No salón de actos
explicáronnos un pouco a historia e o nacemento da Real Academia
Galega, así como os seus fundadores e os diferentes presidentes que
pasaron ao longo do tempo. Tamén explicáronnos que a academia non
só se fundou con galegos residentes en Galicia, senón que tamén
houbo axuda por parte de galegos que tiveron que emigrar a Cuba. O
primeiro presidente que tivo a RAG foi Manuel Murguía. Outro dato
interesante é que unha vez de que entras no pleno, xa tes un
traballo fixo para toda a vida, pois son postos vitalicios, o que
significa que non pode entrar alguén novo ata que falece alguén do
pleno ou renuncie por vontade propia. En canto a casa da familia
Pardo Bazán, contáronnos que ela xa dende moi nova tiña os seus
propios pensamentos e integrábase nas tertulias que tiñan os seus
pais cos amigos e intelectuais que frecuentaban na casa. Ela se casou
cun home con pensamentos totalmente contrarios e, a pesar da época,
colleu aos seus fillos e foi a Madrid. Na sua infancia ela xa
estivera alí. Foi en Madrid onde puido escribir libremente sen os
miramentos do seu home e demostrar todos os seus coñecementos que
ela adquiriu de maneira autodidacta lendo na biblioteca que tiña na
casa o seu pai.
MAC
O museo
de arte contemporáneo gustoume moito. Os seus teitos altos, o seu
amplo espazo, as obras que estaban expostas nel… Evidentemente o
motivo da nosa visita foron as obras que están expostas e non os
seus teitos, polo que falarei diso. Outra
vez dividíronnos en 2 grupos e mentres un estaba na exposición de
Pablo Genovés, o outro estaba na le Lita Cabellut. Eu comenzarei
falando da de Pablo Genovés. Este artista non só é un fotógrafo.
Quero dicir, non se limita só a sacar fotos, é máis ben… máis
ben como lle cadre. El ás veces saca as fotos, pero non as publica
por separado, senón que fai un collage con postais normalmente
antigas e as fotos sacadas por el mesmo. A verdade é que parece algo
doado de facer, pero eu non o creo. Nun dos cadros que estaba na
exposición, víanse (aparentemente) árbores a ambos lados. Estes
estaban dentro do edificio. Ben, pois Pablo Genovés tivo que
fotografiar por separado cada un dos paos e ramas, porque eran iso,
paos e ramas, recortar cunha precisión exacta o bordes, escanealos e
posteriormente poñer un o un nada imaxe que temos de fondo e que
previamente tamén había sido escaneada. O tema da exposición desde
artista eran os desastres naturais pero en lugares onde non podrían
pasar, como por exemplo unha tormenta dentro dunha biblioteca.
Presentou as imaxes de tal maneira que primero visemos o antes do
desastre, logo o final, cando está ocurrindo o desastre e por último
a calma. O fixo así porque para el estas dous últimas son as máis
interesantes. A persoa que guiou o grupo no que estaba eu fixo
referencia a que cando el comía un ovo frito deixaba a xema para o
final, pois era o que máis lle gustaba. A verdade é que eu nunca
vin unha exposición así, véndoa coas luces apagadas, con música
de fondo… pero se tivera que destacar algo é a imaxe en movemento.
A
exposición de Lita Cabellut é totalmente distinta; nela as luces si
estaban prendidas e o que se expoñían eran esculturas, cadros
pintados ao óleo e ata partes do seu taller onde ela pinta. Nesta
exposición tamén había un vídeo, pero era moi distinto, pois
neste vídeo aparecía a propia Lita Cabellut pintando os cadros que
estábamos vendo e facendo tamén as esculturas. Pareceume unha
exposición moi interesante, as cores, o que a me transmitiron os
cadros… Contáronnos que Lita ten unha maneira peculiar de tratar
cos seus modelos, pois ela lles fai enfadar, métese con eles e
pícaos para así pintar os seus cadros, xa que desta maneira, coñece
as dúas cara da persoa. Paréceme unha gran artista, pois dende o
meu punto de vista, ela coas súas obras transmite o que sente ou o
que pensa.
Pinta de
tal maneira que é igual onde te poñas, os ollos da persoa retratada
che perseguen alá onde vaias. Xa dixen que había cadros, esculturas
e ata un vídeo, pero tamén había fotos nesta exposición. Con
estas fotos, Lita Cabellut quixo dalgunha maneira transmitir ou
reproducir a súa infancia, que non foi nada doada. Contáronnos
tamén que ela sempre di: “eu non son artista só cando pinto, eu
son artista todos os días da miña vida”. O di porque ela con
calquera cousa que se lle veña a mente quere plasmalo nalgún lado,
claro que este proceso pode tardar meses, pois a técnica que emprega
ela e que lle fai única pintando son os lienzos. Ela, o seu equipo
máis ben, antes de empezar a pintar o propio cadro en si, o pintan
de branco, esperan a que se que e os poñen uns ao lado dos outros.
Co tempo a pintura branca estalla por algunhas partes e Lita pense en
cada raia para facer o cadro e que todo cadre e este en sintonía.
Foi sen
dúbida algunha unha excursión moi interesante na que visitamos
lugares do noso entorno novos e aprendimos curiosidades e datos que
non sabíamos. Unha experiencia que repetiría.
Comentarios
Publicar un comentario